Monday, December 27, 2010

Harry Potter och Dödsrelikerna (2007)


Efter att första delen av ovannämnda bok visats på bio, så blev jag fruktansvärt sugen att läsa om boken. Sagt och gjort, efter att ha plöjt igenom Jane Eyre så tog jag tag i Harry Potter och Dödsrelikerna. Och fan, vad bra det är. Jag hade glömt bort hur jäkla fast man blir när man läser Harry Potter.
Nåt som jag tänkte på var att boken är ca 780 sidor, och den första filmdelen består utav 518 sidor. De lämnar alltså en hel film till de sista 250 sidorna. Det är nog ganska bra. Det händer mycket grejer i slutet, och förhoppningsvis så kommer de att få med det mesta. Det ska bli spännande att se hur de filmatiserar slutstriden. Jag kan knappt bärga mig!
Ehm. Summan av kardemumman: Harry Potter är bäst. Om ni inte läst något, så läs!

Betyg: 5

No comments:

Post a Comment